Vray for Cinema 4D

Сообщение Jurassic » 24 июл 2014, 08:51

Сделал тесты скорости в Cineme 15+Vray 1.9 и отрендерил в лучшем качестве и разрешении картинки по заданию/теме viewtopic.php?f=7&t=2501 Одну сделал с помощью плагина SolidWorks 0.3b для Vray+Cinema 64bit, с которым достаточно легко настраивать качество. Попробовал порталы, но результата хорошего не добился.



1024x768:
------------------------------------


31.52 мин



другие настройки качества 50.34



еще одни настройки 13.25



настройки солидрокса, время понравилось, качество не очень 4.23
--------------------
Порталы 1024x768

Ничего хорошего



--------------------
Все-таки с ареа лучше



Время 23-29 мин

-------------------
или даже в более высоком разрешении 2048x1536



Правда время 128 мин

На вкус и цвет товарищи есть!

http://www.jurassicstudio.by
Галерея работ
Аватар пользователя
Jurassic
Сам себе режиссер
 
Сообщений: 13695
Изображения: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 19:15
Откуда: г. Минск
Благодарил (а): 8976 раз.
Поблагодарили: 6493 раз.



Сообщение Нина » 24 июл 2014, 15:58

Юра, и на каком режиме рендера ты остановился, выбирая между умными и красивыми?

Аватар пользователя
Нина
Администратор
 
Сообщений: 16866
Изображения: 121
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 17:46
Благодарил (а): 9238 раз.
Поблагодарили: 4349 раз.

Сообщение Jurassic » 24 июл 2014, 20:26

23-29 мин ;)

На вкус и цвет товарищи есть!

http://www.jurassicstudio.by
Галерея работ
Аватар пользователя
Jurassic
Сам себе режиссер
 
Сообщений: 13695
Изображения: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 19:15
Откуда: г. Минск
Благодарил (а): 8976 раз.
Поблагодарили: 6493 раз.

Сообщение Jurassic » 24 авг 2015, 08:53

Vray 3.25 for C4D



Announcement of open VRAYforC4D 3.25 beta September 2015,
Free upgrade to v3.25 for new bought licenses (starting August 15th)
Dear Users,
we are glad to give you here some first public infos on the new forthcoming VRAYforC4D v3.25 version that is worked on atm and in intense beta testing. This version is based on the newest official V-Ray core 3.25 from our partners Chaosgroup, and brings many important enhancements and features. It is the biggest update for VRAYforC4D since v1.0.
Respecting an often expressed user wish,from now on the version numbering of the render plugin and the V-Ray core will be synchronized, this will better show which V-Ray core is running.*) so even though the last version was called v1.9 (V-Ray 2.55), the forth coming next version will be named more correct “VRAYforC4D 3.25″.
about 4.5 months ago we did get the access to the Chaosgroup V-Ray 3.x core, and the development runs very good so far. the beta is already stable usable, and our beta testers test it since some months. The new v3 features are currently added step by step. The new VRAYforC4D v3.25 version will introduce all in c4d possible features known from Max or Maya V-Ray versions.
There will be a main v3.25 release later this year, followed by 1 -2 service packs, bringing additional v3 based features.
As we know you all wait for it and want to use and test it as soon as possible, we are happy to announce also that we will introduce an open beta testing phase for all VRAYforC4D users, starting in September 2015, with a 3.25 version that runs on MAXON Cinema4d v16 and v17 versions. (final release will run from c4d v15-v17). It is possible to run V2.55 based version along with the 3.25 based version, so you can have both installed at the same time.
here an overview of the features that are part of the 3.25 version:
New great V-Ray 3 render speed. faster ray tracing and render performance; all parts of V-Ray had been greatly optimized using state of the art ray tracing technology. you see the same render speed as in newest V-Ray Max3.25
New progressive sampler rendering: see your render within seconds instead of waiting for buckets
Dynamic Bucket splitting
New default universal render setup for path tracing (BFLC) and IRLC based work, which eliminates the need to set or tune any light or material subdivision, or DMC settings (all done by the V-Ray core). biased and unbiased ray tracing methods for choice.
Fast IPR window (interactive preview render): based on V-Ray RT v3 (cpu or gpu for choice)
V-Ray RT production rendering in picture viewer and editor
RT Lightcache support
multifacetted GTR BRDF (ggx pro with tail control)
Min shading rate (can replace subdivision control within one single slider)
v3 max ray intensity setting (can speed up rendering)
Lot faster hair, grass & fur rendering
Lot faster instance and proxy rendering
Embree 2.3 (also dynamic geometry like displacement ,hair, mb, proxies)
Probabilistic light sampling:a lot faster rendering with huge number of area lights
Render masks
V-Ray Clipper (make easy render time sections of objects or groups of objects)
Reflection/refraction sets (include /exclude lists)
New Object based and unbiased/raytraced (still fast) subsurface scattering option in SSS2 mat and channel, RT compatible
V-Ray Skin material
V-Ray Volume material
New static displacement options (faster)
Udim textures**
Tiles exr and tiff loading (load /unload buckets of bitmaps on demand to save ram)
Open exr2
Separate light select layers for render elements (V-Ray light select)
Deep image saving
Sampler-Info-Tex shader as in V-Ray Maya, to read out scene data and use for shading
OSL shader and OSL material
New disk area light
V-Ray frame buffer,with ICC, .OCIO, LUT, .cube, interactive burn,exposure,highlight, color balance controls (for sure in windows, for OSX depends yet on the V-Ray sdk, for OSx it might come in SP)
Lens effects
New vrmesh export, with all features, animated vrmeshes, hair and particles in vrmeshes
Vrscene node (loading external vrscene files on render time)**
Vray metaball surface,
Open subdiv support
Additional vray shaders (vray curvature, vray ray switch, vray user data color, vray user skalar, bercon noise)
Clip opacity feature for faster cutout alphas
Optimised volume rendering
New LC feature for animation
Support for OpenVDB, Field 3d and Vray Volume grid**
Improved translucency in 2 sided mat
New Dr features (add & release nodes while render, exclude local machine from render)
Cache geometry and textures**
Quick setup
Simplified user interface (optional like vray 3 max)
Faster material & shader preview & GUI
Support for V-Ray stereo cameras
Support for 6×1 cubic stereo VR cameras (for Oculus Rift use p.e https://www.oculus.com/en-us/rift/)
New Spherical Panorama stereo camera
Support for sub folders in c4d search paths
Bitmap aperture & optical vignetting in V-Ray physical camera
Shademap support for stereo images(speeds render up)
OGl resolution options for bitmaps in editor
V-Ray presets, V-Ray tool bar
V-Ray Node based Material editor (in SP)
MAXON Team Render still image splitting support
We hope you like the feature set. you can ask us more in the official VRAYforC4D forum
Of course beside features we also worked to solve all reported bugs and issues to have a very stable 3.25 release. please note that this is not a full feature list but a round up or overview what can be expected in the v3.25 release and its service packs. The exact 3.25 feature list can slightly vary from this overview.
We also announce that all customers buying a VRAYforC4D 1.9 /V-Ray 2.55) version now (starting with August 15th 2015) are entitled to get a free VRAYforC4D 3.25 update. Any reduced price update options from past to “2.0” will of course apply for 3.25. so any investment done today is saved for version 3.25.
There is also a new you tube channel of VRAYforC4D where we will show you v3.25 features step by step:
and here a first sneak peak preview video on new progressive render and IPR (V-Ray RT)

http://forum.vrayforc4d.com/index.php?threads/17569/#post-129451
http://www.evermotion.org/articles/show/9674/vrayforc4d-3-25-announced
http://3dtools.info/vrayforc4d-v-3-25_info/

На вкус и цвет товарищи есть!

http://www.jurassicstudio.by
Галерея работ
Аватар пользователя
Jurassic
Сам себе режиссер
 
Сообщений: 13695
Изображения: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 19:15
Откуда: г. Минск
Благодарил (а): 8976 раз.
Поблагодарили: 6493 раз.

Сообщение Jurassic » 05 сен 2015, 07:51

Хочу еще добавить один плюс, при использовании новых версий Синемы (16 и 17) и последнего пока VRAYforC4D 1.9. Теперь не надо заботится о значении настроек клиппинга в настройках вирея, при рендере берутся настройки самой камеры. Раньше за этим приходилось строго следить в версии Синемы 11.5 с VRAYforC4D 1.2.6, чтобы они соответствовали друг другу.


На вкус и цвет товарищи есть!

http://www.jurassicstudio.by
Галерея работ
Аватар пользователя
Jurassic
Сам себе режиссер
 
Сообщений: 13695
Изображения: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 19:15
Откуда: г. Минск
Благодарил (а): 8976 раз.
Поблагодарили: 6493 раз.

Сообщение Нина » 05 сен 2015, 12:35

Jurassic, может мне стоит сделать ещё одну попытку вернуться к Синеме?
Спрашиваю тебя, как большого спеца по Синеме и по моим с ней взаимоотношениям. #:-8S

Аватар пользователя
Нина
Администратор
 
Сообщений: 16866
Изображения: 121
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 17:46
Благодарил (а): 9238 раз.
Поблагодарили: 4349 раз.

Сообщение Kevin » 05 сен 2015, 18:10

А реально есть необходимость, в чем преимущество? Автоматизации и перевода документации в 2Д в Синеме нет

Verba volant, scripta manent
http://av-interior.blogspot.ru/
Аватар пользователя
Kevin
Администратор
 
Сообщений: 6429
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 18:11
Откуда: Москва
Благодарил (а): 4482 раз.
Поблагодарили: 3133 раз.

Сообщение Нина » 05 сен 2015, 20:47

Документация мне всё-таки больше всего в лейауте нравится. Хотя, это я говорю когда проект сдан, а до оформления следующего ещё далеко. :-)
А так-то, мозг напрягается пока сделаешь в нём рабочку. Особенно если проект большой. Но, красиво получается. Да я ещё и штамп с рамкой теперь ставлю. Аж самой нравится как получается.
Но долго.
А вот визуализация в рендерине меня выводит из равновесия каждый раз к концу проекта. Может у меня версия глючная. Не знаю. Но гладко никогда не выходит. Всё через тернии.
В Синеме таких проблем нет. Прав Юрасик. Может я и зря его не послушалась ещё давным давно.
А может и зря вообще послушалась многих наших общих знакомых и ушла с 3d-MAX на альтернативные проги.
Аркон всё реже включаю. Уже и планировки в скетчапе делаю.
И только думаю взяться за Архикад. Уж в нём всё можно делать не выходя. И рабочку и визы качества примерно рендерина.
А тут Юрасик Синемой соблазняет. #:49-S

Аватар пользователя
Нина
Администратор
 
Сообщений: 16866
Изображения: 121
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 17:46
Благодарил (а): 9238 раз.
Поблагодарили: 4349 раз.

Сообщение Jurassic » 06 сен 2015, 07:24

Нина

может мне стоит сделать ещё одну попытку вернуться к Синеме?


Трудно сказать, что хорошо одному, второму нет. За что я лично любил и люблю Синему, так это за толковый и умный интерфейс.

А может и зря вообще послушалась многих наших общих знакомых и ушла с 3d-MAX на альтернативные проги.


Вот что правда, то правда :) Тем более в Максе даже лентяям лучше: очень много чего уже готового есть и мучиться почти и соображать самому не надо. Взял готовую настроенную сцену, начертил там своих стен, запихал туда готовых объектов из сборников Эвермоушена, поставил на рендеринг по уже готовым настройкам и все пучком.

И только думаю взяться за Архикад. Уж в нём всё можно делать не выходя. И рабочку и визы качества примерно рендерина.
А тут Юрасик Синемой соблазняет.


К тому Архикад очень хорошо в комплекте с Синемой работает, у них есть эксчэндж-модуль, упрощающий общение друг с другом и даже плагин-инструмент моделирования из Синемы

На вкус и цвет товарищи есть!

http://www.jurassicstudio.by
Галерея работ

За это сообщение автора Jurassic поблагодарил:
Нина (06 сен 2015, 08:56)
Аватар пользователя
Jurassic
Сам себе режиссер
 
Сообщений: 13695
Изображения: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 19:15
Откуда: г. Минск
Благодарил (а): 8976 раз.
Поблагодарили: 6493 раз.

Сообщение Kevin » 06 сен 2015, 12:29

Нина, а Артлантис? В нем насколько помню, также есть сцены
Да и Вирей для скетча никто не отменял

Verba volant, scripta manent
http://av-interior.blogspot.ru/

За это сообщение автора Kevin поблагодарил:
Jurassic (06 сен 2015, 13:53)
Аватар пользователя
Kevin
Администратор
 
Сообщений: 6429
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 18:11
Откуда: Москва
Благодарил (а): 4482 раз.
Поблагодарили: 3133 раз.

Пред.След.

Вернуться в Cinema 4D

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2